Heti érdekességek 19.

Learn design patterns from real projects : JBoss case study (Part 1).

The majority of developers have already heard about design patterns, GOF(Gang Of Four) patterns are the most popularized, and each developer has his way to learn them , we can enumerate:

  • Reading a book or a magazine.
  • From web sites.
  • From a collegue.
  • Doing a training.

 
Regardless of the method choosed, we can learn by heart the patterns and spent hours to memorize their UML diagrams, but sometimes when we need to use them in a real project, it becomes more problematic.

What’s very important is not to know exacly pattern names and how to implement them as described in the documentation, but what’s more relevant is the motivitations behind each pattern, because it’s from motivations that we invent the patterns.

And to master better pattern motivations, the interesting way is to study them from a real project. it’s the goal of this article , we will try to discover an open source project using them heavily.

In his this first part the goal is to dicover the creational patterns used by JBoss.

 

Cordova Becomes Apache Top Level Project 

The mobile development and deployment platform has taken just over a year to graduate to top level status at the Apache Software Foundation…

The mobile development and deployment platform has taken just over a year to graduate to top level status at the Apache Software Foundation.

Read more at The H

TechNet Radio: Using New Features in SQL Server 2012 

In this program, Mike Reese and Justin Lane from Microsoft IT discuss how Microsoft uses some of the new features found within SQL Server 2012 for high availability and business intelligence to improve their day-to-day operations.

New ThoughtWorks Technology Radar 

The ThoughtWorks TAB has released the latest edition of our technology radar. As usual this provides our current view on what technologies are interesting, generated by a mix of our technological curiosity and project experience. I’ve also added a FAQ on my site to answer common questions about radar, such as who on earth the ThoughtWorks TAB is.

 

Things Great Engineers (Almost) Never SayDave Fecak
If you find yourself using any of these lines on a regular basis, give some thought to why. Quoting one of these lines in a job interview could be a serious mistake.

 

 

10 Things I Never Want to See a Java Developer Do AgainAndrew C. Oliver
William F. Buckley, Jr. said, “A conservative is someone who stands athwart history, yelling Stop, at a time when no one is inclined to do so, or to have much patience with those who so urge it.” I don’t know much about that, but I want to yell, “Stop!” at the hordes of Java developers doing any of the following things — or at myself, when I’m forced to do them.

 

Compute-Intensive Tasks in Java on a Virtual MachineJava Developer Center
When you finish this tutorial, you’ll be able to create a virtual machine that runs a compute-intensive Java application that can be monitored by another Java application.

 

Scaling Machine LearningMaarten Ectors
At present, there’s still a vacuum for easy and scalable solutions in the machine learning space. Let’s take a look at the options.

 

The Problem with Being Passionate About TechnologiesAnoop Madhusudanan
I believe in being a passionate developer, and I appreciate having passionate people on my team and around me. The real problem is being subjective about something just because you are passionate about the same.

 

Valve: a Linux sokkal életképesebb játék szempontjából mint a Windows 8 

Az UbuntuVibes szerint izgalmas dolgok hangzottak el a Dániában éppen folyó Ubuntu Developer Summit (UDS) rendezvényen, ahol a játékfejlesztő Valve előadóként szerepelt. A Valve-nél szoftvermérnökként alkalmazásban álló Drew Bliss (aki mellesleg úgy tűnik, hogy előtte 20 évig a Microsoft-nál dolgozott) arról beszélt a beszámolók szerint, hogy a Linux sokkal életképesebb játék szempontjából mint a Windows 8. Bliss – aki a Steam linuxos verzióján dolgozik a Valve-nél – arról beszélt, hogy a Windows 8 saját app store-ral érkezik és távolodik el a nyílt platform modelltől.

A rövid előadás további főbb pontjai:

  • a Steam kliens szépen fut Ubuntu-n és több fejlesztő is megkörnyékezte már a Valve-t saját, jó játékával
  • az együttműködés a Canonical-lal jó
  • az Ubuntu a preferált platform, mert nagy felhasználói táborral rendelkezik és jó a közösségi támogatása, amely mögött erős cég – Canonical – áll
  • a Linux-nak megvan mindene, amire a Valve-nak szüksége van: jó OpenGL, pulseaudio, OpenAL és input támogatás
  • az új, Source engine-re fejlesztett játékok elérhetők lesznek Linux-ra
  • Nincs pontos dátuma a Steam Linux kiadásnak, de hamarosan érkezik
  • stb.

 

 

Microsoft – megérkezett a Windows Phone 8 

A Microsoft ma bejelentette, hogy megérkezett a Windows Phone 8, a vállalat okostelefon operációs rendszerének legújabb verziója. Részletek a bejelentésben. Az Anandtech szemügyre vette az “NT Kernel”-re épülő új OS-t és a HTC által gyártott Windows Phone 8X-et. A cikk itt olvasható. A The Verge összefoglaló cikke a Windows Phone 8-ról itt.

 

Nexus 4, Nexus 7, Nexus 10 – három új androidos eszköz a Google-től 

A Google ma három új, Android 4.2-t futtató eszközt jelentett be. Részletek a hivatalos blogbejegyzésben.

 

SCHED_DEADLINE v6 – videó demó 

Juri Lelli nemrég bejelentette a SCHED_DEADLINE (github) patchkészlet v6-os verzióját az LKML-en. A SCHED_DEADLINE nem más, mint az Earliest Deadline First (EDF) ütemezési algoritmus Linux kernelhez készült implementációja. A kód egyelőre még kísérleti és folyamatosan fejlesztés alatt álló, de már most teljesen működőképes valós idejű (real-time) alkalmazások GNU/Linux környezetben való támogatásához. A fejlesztők pozitív visszajelzést kaptak már most az Ericsson-tól, Wind River-től, Porto (ISEP), Trento, Lund és Malardalen egyetemektől.

A fenti videón egy Linux PC vezérel egy invertált ingát, két mérlegkart golyókkal és egy grafikus monitorozó alkalmazást egy időben. További részletek itt.

 

 

E-papíros, androidos okostelefon (prototípus) 

A kínai Onyx egy e-papíros, androidos okostelefon fejlesztésén dolgozik. Habár a felhasználói élmény e-papírral nem tökéletes (nincsenek színek, lassan frissíti a képernyőt), de az ötlet mindenképp érdekes lehet néhány ember számára. Ugyanis a fejlesztők azt mondják, a telefon készenléti ideje egy hét, ami persze függ attól, hogy valaki mennyit beszél rajta vagy mennyit használja azt.

A részletek itt olvashatók.

Advertisements

Posted on 2012. október 23, in Heti érdekességek. Bookmark the permalink. Hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: